Pages

Thursday 7 June 2018

ALUMNI UNITI KINI GURU DI CHIlLDREN ISLAMIC CENTRE (CIC)

Nur Ain Binti Mohd Ali bersama anak-anak jagaanya di CIC Desa Pandan.

Admin nak cerita sedikit tentang bekas pelajar Diploma Pendidikan Dan Asuhan Awal Kanak-Kanak bernama Ain dari Fakulti Pendidikan Dan Pembangunan Manusia Kolej UNITI. Ain yang berasal dari Negeri Sembilan ni dulu merupakan pelajar yang pendiam dalam kelas. Beliau ni seorang yang pemalu dan selalu rasa tidak yakin dengan diri, lagi-lagi masa pembentangan dalam kelas.



Admin ingat lagi, masa kali pertama buat amali di Taska Cahaya Tasneem kolej UNITI, beliau teragak-teragak dan tidak yakin untuk berinteraksi dengan kanak-kanak. Beliau hanya duduk diam memerhati telatah anak-anak.



"Kalau macam ni la gaya awak, macam mana la nak jadi cikgu...Nak jadi cikgu ni, awak kena yakin, ceria dan pandai ambil hati anak-anak.Takkan nak duduk diam perhati je anak-anak macam tu" Bising admin masa hari amali di Taska.


Tetapi berkat sokongan pensyarah dan rakan-rakan sekuliah masa tu, Ain jadi lebih yakin pada diri. Tiap kali tiba amali di Taska, nampak jelas perubahan pada Ain. Dia makin petah bercakap, teruja, ceria dan pandai melayan kanak-kanak.


"Miss..seronok la buat aktiviti dengan kanak-kanak ni..Nanti kita buat aktiviti di taska lagi ye miss..." Teringat admin luahan Ain pada admin dengan senyum sipunya.


Berkat usaha gigihnya, Ain berjaya menamatkan pengajian dan bergraduat tepat pada waktunya. Beliau telah mendapat penganugerahan 'Anugerah Cemerlang Akademik' masa Hari Konvokesyen.


Semangat dan bakatnya terus mekar hingga ke tempat kerja. Beliau yang kini merupakan guru di CIC, Desan Pandan, Ampang juga menjadi kesayangan pihak pengurusan dan anak-anak didiknya di sana.


Moga kisah Ain ini menjadi inspirasi buat para pelajar Kolej UNITI. Kami warga Kolej UNITI mendoakan agar Ain terus meraih kecemerlangan dalam kerjaya yang diceburinya ini.
Inginkan kerjaya pendidikan awal kanak-kanak seperti Ain? Jangan abaikan cita-cita anda.



Berminat membuat permohonan menyambung pengajian ke peringkat Diploma Pendidikan dan Asuhan Awal Kanak-kanak? 


Boleh terus isi borang di sini:http://bit.ly/BorangPermohonanOnline
📌Info segera: 06 6468 444
atau terus whatsapp di 011-1650 5162 (Puan Faridah)

Kami bersedia membantu adik-adik....


Info Kolej UNITI Port Dickson: www.uniti.edu.my

#EarlyChildhood
#DPS
#DPAKK
#FPPM
#SPM2017
#sambungbelajar
#sambungbelajarlepasSPM
#tawaransambungbelajar2018
#Yuranmurah
#Studentbest
#Lecturerbest
#SoaringUpwards
#UNITIPilihanTerbaikAnda
#20TahunUNITI
#6StarMyQuest2017
#IPTSdengansijilMQA
#KolejUNITI
#JomMasukUNITI

0 comments:

Post a Comment