Pages

Tuesday 16 October 2018

PELAJAR DPISR KOLEJ UNITI PORT DICKSON JALANI BENGKEL PRAKTIKUM- Ustazah Nursara Ya'acob.

Penghujung 2018 merupakan semester terakhir bagi pelajar Diploma Pendidikan Islam Sekolah Rendah (DPISR) kemasukan pertama.  Insha Allah pada awal tahun 2019 akan mula berpraktikum selama empat bulan.
Pelajar- pelajar DPISR ini disiap siagakan agar cukup bersedia menempuh alam perguruan melalui latihan praktikum. Maka, satu bengkel praktikum telah dijalankan di Dewan Za’aba Kolej UNITI, Port Dickson khusus untuk pelajar DPISR, semester 5.

Bengkel praktikum mendedahkan hal- hal yang berkaitan dengan latihan praktikum daripada pencarian tempat sehingga kepada penyediaan laporan daripada penyelaras praktikum Fakulti, iaitu Cik Syazawani Abd Jailani.

Pelbagai reaksi dapat dilihat daripada riak wajah para pelajar bila mendengar amanat dan tanggungjawab yang perlu digalas ketika berpraktikum nanti. Ada yang cemas, ada yang mengeluh, ada yang senyum, tetapi Insha Allah semua akan berjalan dengan lancar.

Selaku orang yang diamanahkan untuk menjaga pelajar DPISR ini, saya sempat menyampaikan beberapa nasihat dan peringatan agar anak- anak didik FPPM ini terus bersedia dan bersemangat  dalam menghadapi pelbagai cabaran dan ujian nanti.

“Ikhlaslah dalam menyampaikan ilmu, tabahlah dalam mendidik dan sabarlah dalam menjalankan dakwah. Semoga Allah S.W.T sentiasa melindungi dan merahmati kalian. Semoga segala ilmu yang bakal dicurahkan memberi manfaat yang besar kepada anak-anak didik kalian dan menjadi bekalan di akhirat kelak. amin.” Pesanku selaku Ketua Program DPSIR Kolej UNITI, Port Dickson.

Disediakan oleh,

Ustazah Nursara Ya’acob,

Ketua Program,
Diploma Pendidikan Islam Sekolah Rendah,
Fakulti Pendidikan dan Pembangunan Manusia,
Kolej UNITI, Port Dickson.

0 comments:

Post a Comment