Pages

Sunday 23 July 2017

Sambutan Hari Raya Tadika Bijak Ilmu, Taska Cahaya Tasneem dan Tabika KEMAS Bistari Kolej UNITI- Nur Akmar Mohd Arif

Majlis Sambutan Hari Raya merupakan antara aktiviti tahunan telah diadakan di Tadika Bijak Ilmu dan Taska Cahaya Tasneem dan Tabika KEMAS Kolej UNITI seliaan Fakulti Pendidikan dan Pembangunan Manusia (FPPM), Kolej UNITI Port Dickson pada 7 Julai (bersamaan 13 Syawal 1438H) dan 14 Julai  (bersamaan 20 Syawal 1438 H) lalu. 


Majlis yang diadakan bersempena kedatangan bulan Syawal bukan sahaja untuk menggembirakan kanak-kanak tetapi ia juga merupakan program tahunan yang menggalakkan penyertaan dan penglibatan ibu bapa dalam aktiviti anjuran Tadika dan Taska.


Majlis telah mendapat sambutan yang sangat baik daripada ibu bapa serta ahli jawatankuasa Tadika dan Taska. Sokongan ibu bapa terhadap aktiviti anjuran Tadika dan Taska ini secara tidak langsung dapat mengeratkan hubungan antara ibu bapa, para guru serta AJK Tadika dan Taska itu sendiri. 


Peluang berkumpul dalam aktiviti ini juga dapat memberi ruang kepada ibu bapa untuk mengetahui perkembangan anak-anak mereka serta keadaan semasa tempat anak-anak ini membesar dan menimba ilmu dalam persekitaran yang meyakinkan.


Program yang diadakan seperti ini juga memberikan keseronokan dan keterujaan kepada kanak-kanak kerana dapat meraikan hari bahagia bersama guru dan rakan-rakan sambil dapat mengumpul duit raya bersama-sama, ditambah lagi dengan kehadiran ibu bapa yang turut memeriahkan majlis yang dianjurkan. 


Program seperti ini secara tidak langsung juga dapat menambah nilai keberkesanan program-program anjuran Tadika dan Taska dalam usaha untuk membangunkan serta meningkatkan prestasi Tadika dan Taska ini sendiri.



Tuntasnya, program tahunan yang menggalakkan penglibatan ibu bapa seperti ini wajar diadakan di setiap Tadika dan Taska sebagai tanda sokongan ibu bapa terhadap aktiviti yang dianjurkan oleh pihak Tadika dan Taska selain dapat mengeratkan lagi ukhuwah yang terjalin antara ibu bapa serta warga Tadika dan Taska.


Galeri foto:
















0 comments:

Post a Comment