Pages

Thursday 24 August 2017

4 SEBAB ARTERA PILIHAN TERBAIK SETIAP TADIKA- Asyraf Azeman

Antara perkara utama yang menganggu benak usahawan tadika ialah untung dan rugi serta pendapatan dan kos. Jika kanak-kanak yang belajar di tadika itu ramai, terukir sedikit senyuman manis di bibir pengusaha sesebuah tadika, namun kalau kurang yang datang, pahit dan tawar perlu ditelan jua.

Sama ada pendapatan melebihi perbelanjaan atau pun sebaliknya, ia menjadi kerisauan utama pengusaha tadika. Namun, dengan adanya program Artera yang baru diperkenalkan, ia memberikan impak yang positif terhadap pengurusan kewangan yang perlu ditangani oleh pengusaha tadika. 

 Bagaimana?

Disini, penulis berikan Empat sebab kenapa program Artera pilihan terbaik untuk pengusaha tadika:

Program Artera ini adalah  #pelaburan bijak yang boleh digunakan oleh para pengusaha tadika. Guru memerlukan alat bantuan mengajar yang pelbagai setiap kali pengajaran dan pembelajaran yang merangkumi beberapa tunjang berlaku di tadika. Demi mencapai objektif pengajaran secara berkesan,guru terpaksa menyediakan bahan bantuan pengajaran  yang menelan kos yang banyak. Tetapi, dengan program Artera, harapan untuk membina dan memiliki pelbagai alat bantuan mengajar itu dapat dicapai hanya dengan sekali kos pemilikan. Ya, sekali kos sahaja! Bijak bukan?


Selain itu, melalui program Artera ini  setiap kanak-kanak yang belajar di tadika perlu memiliki set individu Artera. Jika tidak, mereka tidak dapat mengikuti perjalanan pengajaran dan pembelajaran yang menggunakan Artera. Justeru, ini dapat membantu para pengusaha tadika #menjana pendapatan sampingan selain daripada yuran tahunan daripada hasil jual beli set individu Artera pada setiap kanak-kanak di tadika anda.


Hasil binaan model yang menarik berdasarkan tema-tema di dalam KSPK boleh didapati melalui program Artera ini. Setiap model ini dapat menarik minat kanak-kanak untuk membinanya. Kanak-kanak yang boleh dan dapat serta berjaya membina model-model ini secara tidak langsung akan terdorong untuk membina model-model lain yang ada dalam imaginasi mereka. Keadaan ini hanya boleh diperoleh di tadika-tadika yang turut serta di dalam program Artera.


Kanak-kanak di luar program Artera yang inginkan pengalaman pembelajaran Artera mahu tidak mahu, harus belajar di dalam tadika yang berArtera juga. Inilah peluang rezeki dan #daya penarik tadika buat para pengusaha.


Usah berlengah lagi mencari alasan yang sudah ada jawapan. Mari bersama para pengusaha tadika yang telah berArtera.


Disediakan oleh,


Asyraf bin Azeman,
Pengurus Tadika Bijak Ilmu,
(Juga Pensyarah di Jabatan Pendidikan, FPPM, Kolej UNITI Port Dickson)

0 comments:

Post a Comment