Pages

Thursday 28 March 2013

PELUANG CERAH MENANTI GRADUAN (DPS) KOLEJ UNITI

Pelajar Diploma Pendidikan Pra Sekolah Sem Akhir memberi tumpuan ketika sesi taklimat.


Kolej Uniti 28 Mac - Seramai 328 pelajar Diploma Pendidikan Pra Sekolah, Fakulti Pendidikan dan Pembangunan Manusia telah menghadiri sesi perkongsian bagi bakal graduan melanjutkan pengajian ijazah  dalam bidang pendidikan awal kanak kanak di bawah Fakulti Early Childhood education Studies (ECES) , UNITAR International University.

Perkongsian ini telah disampaikan oleh dekan Fakulti ECES iaitu Prof. Dr. Bustam Kamri dan telah mendapat perhatian yang cukup menggalakkan daripada pelajar.

"Para graduan DPS kolej UNITI yang diterima masuk ke UNITAR akan mendapat pemindahan jam kredit sebanyak 21 jam dan ini membolehkan pelajar tamat dalam masa dua tahun setengah berbanding tiga tahun tanpa pemindahan kredit," jelas dekan FPPM kolej UNITI, Encik Zakri Mohd Zain.

Banyak kelebihan akan diperoleh graduan ijazah dalam bidang pendidikan awal kanak kanak ini. Antaranya ialah berpeluang membina kerjaya di industri yang telah menjalankan kerjasama dengan UNITAR. 



UNITAR yang dimiliki sepenuhnya oleh khazanah Nasional Berhad mempunyai rangkaian industri yang berkonsepkan 'theme park' seperti seperti  Kidzania, Legoland dan industri pemakanan seperti Popeyes, Burger King  dan perhotelan.

Justeru, para graduan DPS  diseru untuk tidak melepaskan peluang terbaik ini. Tambahan lagi, graduan seharusnya lebih berani mengambil tindakan  pantas bagi menjamin peluang kerjaya yang lebih baik di masa akan datang.



Disediakan oleh,

Encik Zakri bin Mohd Zain,
Dekan FPPM, Kolej UNITI.

0 comments:

Post a Comment