Pages

Sunday 27 November 2016

Hari Sukan Tabika KEMAS Bistari Kolej UNITI Port Dickson Menjalin Ukhuwwah-Nur Akmar Binti Mohd Arif

Pasir Panjang, 12 November 2016- Tabika KEMAS Bistari Kolej UNITI Port Dickson telah menganjurkan Hari Sukan bertempat di UNITI Village dengan kerjasama Kelab Teachers, Fakulti Pendidikan Dan Pembangunan Manusia (FPPM), Kolej UNITI Port Dickson buat kali yang ke-4  dengan melibatkan kerjasama 12 orang Ahli Jawatan Kuasa Tabika diketuai oleh Pengerusi Tabika KEMAS Bistari Kolej UNITI, En Syazwan Bin Sha’ari.

Displaying IMG_20161112_085925.jpg

Hari Sukan telah dirasmikan oleh Puan Marnisah Binti Fazil Rahman, Penyelias KEMAS Dun Linggi. Sebanyak sembilan permainan yang telah dipertandingkan juga melibatkan penyertaan ibu bapa dan kanak-kanak Tabika KEMAS Bistari Kolej UNITI Port Dickson.

Antara permainan yang diadakan ialah ‘Cari gula dalam tepung!’, ‘Tiup belon kasi pecah!, ‘Bola pingpong & sudu’, ‘Isi air dalam botol’ dan ’Kerusi berirama’ manakala terdapat dua permainan yang melibatkan perlawanan antara ibu bapa iaitu ‘Bowling kelapa’ dan ‘Kupas bawang putih kasi bersih!’. Selain itu, terdapat juga permainan yang melibatkan kerjasama antara ibu bapa dan anak seperti ‘Makan tembikai kasi habis!’ dan ‘Kids Fashion Show!’.

                                                             Displaying IMG-20161112-WA0034.jpg

Syazwan Bin Sha’ari melahirkan rasa syukur dan gembira terhadap penglibatan ibu bapa dalam Hari Sukan Tabika ke-4 ini yang sangat menggalakkan.

”Penglibatan ibu bapa dalam program anjuran Tabika ini adalah sangat penting sebagai tanda sokongan ibu bapa terhadap apa sahaja aktiviti atau program yang dijalankan oleh pihak Tabika. Kanak-kanak juga akan rasa dihargai apabila ibu bapa hadir memberi sokongan terhadap aktiviti yang disertai oleh mereka. Secara tidak langsung juga, program ini dapat mengeratkan ukhuwah antara ibu bapa, kanak-kanak, para guru dan pensyarah serta AJK Tabika ini sendiri.” Jelasnya.

Dekan Fakulti Pendidikan Dan Pembangunan Manusia Kolej UNITI Port Dickson, Siti Zaleha Binti Ahmad berharap agar program seperti ini dapat diteruskan pada masa akan datang. Beliau turut melahirkan rasa bangga terhadap kerjasama yang ditunjukkan oleh Kelab Teachers yang bernaung di bawah FPPM dan AJK Tabika yang terdiri daripada ibu bapa dan pensyarah FPPM dalam memastikan program ini berjalan dengan lancar.

“Penglibatan Kelab Teachers secara tidak langsung memberi pengalaman yang bermakna untuk mereka dalam mengendalikan program yang melibatkan penglibatan ibu bapa. Saya gembira melihat reaksi kanak-kanak yang ceria sepanjang berlangsungnya program ini kerana dapat bersama-sama dengan guru dan ibu bapa dalam program ini. Tahniah juga kepada semua pensyarah yang terlibat dalam menjayakan Hari Sukan ini.” Ujar Siti Zaleha lagi.

Penganjur berharap Hari Sukan ini dapan diteruskan pada masa hadapan demi kepentingan kanak-kanak ini juga.  Secara tidak langsung, program ini telah berjaya mengeratkan ukhuwah sesama warga Tabika Kemas Bistari Kolej UNITI Port Dickson dan Kolej UNITI Port Dickson.

                                Displaying IMG-20161112-WA0107.jpg

Disediakan oleh,


Cik Nur Akmar Binti Mohd Arif
Pensyarah,
Jabatan Pendidikan,
Fakulti Pendidikan Dan Pembangunan Manusia,
Kolej UNITI Port Dickson


0 comments:

Post a Comment