Pages

Thursday 25 January 2018

Slot Ceritera: "Belajar susah-susah jadi admin je!"

Menjadi antara pelajar first batch, rasa ragu-ragu yang sangat tinggi  “boleh percaya ke dengan kolej ni, student kursus ni pun 11 orang je” Itulah andaian awal Lyana alumni batch pertama bagi program Pendidikan dan Asuhan  Awal Kanak-Kanak, Kolej Uniti Port Dickson.


Semuanya berjalan lancar sehinggalah semester 4.

Ditukarkan kampus dan tempat kediaman, kesusahan mencari pusat latihan praktikum taska dan tadika terpaksa dilalui dengan penuh cabaran.


“Belajar susah-susah jadi admin je saya Madam”. Masej Lyana melalui  whatapps pada pensyarahnya.

 Empat bulan berlalu Lyana whatapps pensyarahnya kembali.

“Madam, 3 bulan saya jadi admin tadika, dah sebulan saya jadi guru. Rezeki saya Madam”. 

Berbeza pula bahasa whatapps Lyana kali ni.

 “Betul la Madam, pengalaman praktikum di taska dan tadika masa belajar dulu memang sangat-sangat membantu saya dalam tugas saya sekarang. Teringat dulu ada tugasan di Taska Cahaya Tasneem Kolej Uniti Port Dickson, tapi saya sekarang dah berada di dunia pendidikan kanak-kanak yang sebenar!”

Terkini Lyana menjawat jawatan sebagai guru di Tadika Little Caliphs. Semangatnya di dalam bidang pendidikan awal kanak-kanak kian membara dan mempunyai keinginan yang tinggi untuk membuka tadika sendiri. Moga Lyana terus berjaya!




Siti Nur Lyana Bt Jumaat (Alumni DPAKK Kolej UNITI Port Dickson)
017 9835244

Tadika Little Caliphs Muslim Kreatif, tingkat 1 Lorong Berjaya Permai 1 25150 Kuantan, Pahang

0 comments:

Post a Comment